Az október extrém sűrű volt, tele élményekkel, arconpörgéssel, de a pihenésnek is jutott hely. Elindítottam az év legnagyobb kampányát és egy új vállalkozást is, nyomdába került a tervezőm 6. kiadása, 7 éves lett a Socialight, megtartottam az élő MCB workshopot, lenyomtam egy nyereményjátékot és egy insta élőt, és ez még csak a töredéke mindannak, amit átélhettem ebben a hónapban.
Ami viszont minden hónapban elmaradhatatlan, hogy kiértékelem a történteket, tartalmakat, kampányokat és összegyűjtöm a legfontosabb tanulságokat. Ezeket most megosztom veled is ebben a cikkben.
Ninja-tipp: Ha érdekel a hónapzárásom teljes folyamata, itt találsz róla egy-egy videót:
✨ A gyors döntések gyorsítósávra tesznek.
Hajlamos vagyok elszüttyögni a nagyobb, de sokszor az apróbb döntéseken is. Még megnézem a 600. oldalt is, hátha van jobb, olcsóbb, stb. verzió, aztán megrendelem az elsőt. Nem tudom, ez ismerős-e még valakinek… 😃 Most Tündivel ezerrel tudtuk pörgetni a közös feladatokat és a gyors döntéseknek köszönhetően lett villámgyorsan landingje az új eseményünknek, mert nem agyaltuk túl a brandszínek és betűtípusok kérdését. Változtatni bármikor lehet. De a My Content Book kapcsán is azonnal döntöttem, hogy jó-e a próbanyomat, nem lamentáltam rajta napokat, hogy melyik sarokvédő legyen és láss csodát, életemben először időben kész vannak a tervezők! 🥳 (Még néhány apróságra várok hozzájuk, de így is fényévekkel előrébb vagyok, mint a korábbi években.) Plusz minden ilyen gyors döntés extra löketet adott a következő teendőkhöz és megállíthatatlannak éreztem magam tőlük.
✨ Nem kell elsőre a full fancy verzió, csak indulj el!
Nem baj, ha hibázol, ha nem tökéletes, ha nem pont teljesen olyan, ahogy gondoltad. Mindent lehet javítani és fejleszteni a folyamat közben is, de a gyors cselekvésnek köszönhetően gyorsabban kijönnek a hibák is és rengeteg időt spórolsz ezzel, főleg ahhoz képest, mintha elsőre a tökéletes verziót szeretnéd publikálni. Egy-egy poszttal simán el tudok bíbelődni egy fél napot, most tanulom én is, hogy nem kell még hetvenedszerre is átolvasni, totál emberi dolog hibázni és lejjebb adhatok a 120%-omból, ami gyakran már a 220-at is veri. Egyrészt senki nem tudja, hogy eredetileg mit és hogyan akartam csinálni, másrészt pedig nagyon keveseknek fog csak feltűnni, hogy 1 pixellel arrébb tetted a főcímet a borítóképen.
✨ Amit a legjobban halogatsz, azt kell megcsinálnod először!
Sokszor van az, hogy egy halogatott dologról kiderül, hogy végül nem is kellett megcsinálni. Na de mi van azokkal, amiket tuti biztos, hogy meg kell csinálnod, de csak tologatod folyton? Eléggé frusztrálóak, nem? Ezeket minél előbb jobb kipörgetni, hogy megkönnyebbülj és ezekről általában kiderül, hogy nem is annyira szörnyű feladatok. Nekem a MCB utolsó átnézése volt olyan, hogy sokkal előbb is letudhattam volna, de túl nagy feladatnak éreztem és habár betegeskedtem is közben, utólag kiderült, hogy közel nem volt akkora feladat, amekkorának ítéltem.
✨ A delegálásnak akkor van értelme, ha pontosan fogalmazod meg a feladatokat.
Ebben a hónapban megtapasztalhattam azt is, hogy ami nekem egyértelmű, az másnak nem és a gondolataimat teljesen máshogy is lehet értelmezni. Ez nekem csak akkor lett világos, amikor nem azt az eredményt kaptam, amit elképzeltem. Jobban kell ügyelnem rá, hogy pontosan fogalmazzak, mert senki nem gondolatolvasó. Habár a csodaszuper segítségem közelít hozzá, de senkitől nem várható el ez. 😊
✨ Egyszerre 2 kampányt csinálni kész őrültek háza, hiába két külön vállalkozásról van szó.
Ha nem lennék Anya, talán azt mondom, hogy a teendőket és a kommunikációs részt le lehetett volna hozni, de ha ugyanaz a célközönsége a két vállalkozásnak, akkor jobb elkerülni, hogy fedje egymást a két kampány. Naivan azt gondoltam, hogy nem lesz gond, hiszen a Female Founders-t csodás teremtőtársammal, Juhász Tündivel visszük, aki rengeteg mindent átvállalt tőlem, de lelkileg is frusztráló volt, hogy fejben nem vagyok ott teljesen, nem tudok annyit beletenni, és a fókuszomat is elvitte az MCB kampány, hiszen az anyagilag jelentősen nagyobb befektetés. (Mindeközben pedig két beteget ápoltam otthon, szóval teljes agyrém. 🤯😅 Így nem lehet egy kampányt se levezényelni normálisan, nem hogy kettőt. Jobb ilyenkor újratervezni, ha lehet.)
✨ Az előkészített kommunikáció felszabadít.
Ha úgy tudsz kampányolni, hogy 3-4-5 napra előre megvannak a kommunikációs elemeid (posztok, levelek, akár futnak a hirdetések közben – ezeket gyönyörűen meg tudod tervezni a My Content Book-ban), az olyan felszabadító és könnyed érzés, mintha felhőkön lépkednél. Ha kampányra készülsz, készülj elő, amennyire csak tudsz, ezen legyen a fókusz, mert a technikai beállítások egy dolog, persze, működjön jól minden, legyen ütős a landing, legyenek automatizálva a folyamatok, de sok esetben nem a részletek órákig való simogatása fogja hozni a konverziót, hanem az, hogy egy-egy leveledben mennyire tudsz meggyőző lenni. Érdemes ebbe több energiát tenni és azáltal, hogy fel vagy készülve, egy csomó extra energiád szabadul fel, ezzel együtt a kreativitásod is táncot jár majd.
Az októberi élményeimet, amikről a bevezetőben mesélek, egy egyperces Reel videóban is összefoglaltam. Javaslom, hogy te is próbáld ki a hónapértékelést és ezt a videós összefoglalást, mert amellett, hogy buli volt elkészíteni és emléknek sem utolsó, ennek köszönhetően láttam meg, hogy mennyire aktív volt ez a hónap, mennyi nagy dolog történt benne és nem hagytam magam csak úgy továbbsiklani ezeken. Kitaláltam magamnak egy jutalmat is, amit már meg is rendeltem. Ez emlékeztet majd erre a sikerekre és tanulságokra teli hónapra, amiben olyan nagy dolog történtek, amik bekerülnek a mérföldkő gyűjteményembe. 💖